“Mantelzorgers zijn niet meer alleen ter ondersteuning, maar ze zijn onmisbaar geworden. Degene voor wie je zorgt, is namelijk ook iemand die je zeer dierbaar is. In dit soort situaties kunnen wij bijspringen.”
Stichting Steunfonds Evenmens
Evenmens ondersteunt mantelzorgers en zorgvragers vanuit haar jarenlange expertise. Individuele begeleiding door professionele consulenten en de inzet van geschoolde vrijwilligers in zorgsituaties voorkomt (over)belasting bij mantelzorgers en zorgt voor ondersteuning bij zorgvragers. Mantelzorgers en zorgvragers kunnen hierdoor langer de regie in eigen hand houden en er wordt minder snel een beroep gedaan op de formele zorg.
Sociale innovatie levert een belangrijke bijdrage aan het vernieuwen van het dienstenaanbod van Evenmens en het nog beter inspelen op de ondersteuningsbehoefte van zorgvragers en mantelzorgers. Wij zijn geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).
Vrijwillige bijdragen, giften en sponsoring stellen ons in staat onze taak uit te voeren en zijn van harte welkom.
IBAN: NL56 RABO 0354 8596 76 t.n.v. Stichting Steunfonds Evenmens.
AVG gegevensbescherming
Op 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ingegaan. Evenmens dient zich ook te conformeren aan de voorwaarden zoals beschreven in deze verordening.
Natuurlijk staan wij geheel achter het doel van deze verordening, namelijk het beschermen van uw privacy. Uw gegevens worden door Evenmens geregistreerd om u zo een passende dienstverlening te kunnen bieden. Wij verstrekken zonder uw toestemming geen gegevens aan derden. De geanonimiseerde gegevens worden gebruikt ter verantwoording aan de gemeenten. Uw gegevens worden, in verband met de jaarlijkse verantwoording aan de gemeenten, tot maximaal twee jaar na uitschrijving, als cliënt, bewaard.
Alle cliënten hebben de volgende rechten:
Inzagerecht: Dit recht biedt iedereen de mogelijkheid om te controleren of, en op welke manier, zijn/haar gegevens worden verwerkt.
Correctierecht: Wanneer iemand zijn/haar inzagerecht heeft gebruikt en tot de conclusie komt dat zijn/haar gegevens gecorrigeerd moeten worden, kan hij/zij daartoe een verzoek indienen bij degene die verantwoordelijk is voor de gegevensverwerking.
Recht van verzet: Tegen bepaalde vormen van gegevensverwerking kan de betrokkene zich verzetten, als gevolg waarvan de verwerking van zijn persoonsgegevens mogelijk moet worden gestaakt.
WNT verantwoording
Per 1 januari 2013 is de Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT) ingegaan.
Klik hier voor de Jaarrekening 2023 incl. WNT.
Klachten
Indien een klant de dienstverlening van Evenmens als onvoldoende of onterecht ervaart kan hij een klacht indienen bij de klachtencommissie. Tijdens het intake- en kennismakingsgesprek dat met iedere nieuwe klant wordt gevoerd komt het bestaan van de klachtencommissie en de klachtenprocedure aan de orde. De werkwijze van de commissie is vastgelegd in een reglement dat bij de contactpersoon van de klant of bij het kantoor van Evenmens kan worden opgevraagd.
Voordat een klacht formeel bij de commissie wordt ingediend wordt in een gesprek met de betrokkenen getracht om tot een oplossing te komen. Indien dit niet lukt kan de klant de klacht, bij voorkeur schriftelijk, indienen bij Evenmens ter attentie van de klachtencommissie, die de procedure in werking zet. Binnen twee weken ontvangt de klant een ontvangstbevestiging en informatie over de wijze van verdere afhandeling.